Zo zet je jouw bedrijfsauto als reclamemiddel in

laten wrappen van je bedrijfsauto

Een bedrijfsauto is niet goedkoop en op jaarbasis ben je als ondernemers ook nog eens flink wat geld kwijt aan het onderhoud van de auto’s. Dus het zou zonde zijn als je al het geld dat je in je bedrijfsauto stopt niet optimaal gebruikt, nietwaar?

En dat optimaal gebruiken kun je doen door je bedrijfsauto als reclamemiddel in te zetten. Op die manier krijgen je bedrijfsauto’s twee functies: dat van vervoersmiddel en dat van reclamemiddel. Maar welke mogelijkheden zijn er om je bedrijfsauto als reclamemiddel in te zetten? En waarmee moet je rekening houden als je dat doet? Lees door en je weet het.

laten wrappen van je bedrijfsauto

Effectieve reclameboodschappen

Voordat we het gaan hebben over wat de mogelijkheden zijn om je bedrijfsauto’s als reclamemiddel in te zetten, is het van belang dat je weet hoe je een effectieve reclameboodschappen maakt die door je doelgroep in enkele seconden kan worden verwerkt.

Concreet moet je met het volgende rekening houden:

·         Zorg dat je boodschap inspeelt op een behoefte of een probleem van je doelgroep. Dus stel, je richt je met je supermarkt op mensen die geen tijd hebben om boodschappen te doen en overdag aan het werk zijn waardoor ze niet thuis zijn om boodschappen te laten bezorgen. Dan kan een reclameboodschappen voorbeeld zijn ‘Al je boodschappen thuis bezorgd. Elke dag tot 22:00’. Deze reclameboodschap speelt in op het probleem dat je doelgroep overdag niet thuis is en daardoor de boodschappen ‘s avonds bezorgd wilt hebben. En als het even kan ook nog op zaterdag of zondag. Je ziet, met een korte boodschap maak je in één keer duidelijk wat je aanbiedt.

·         Zorg voor zo min mogelijk visuele afleiding. Het gebeurt nog vaak dat de afbeeldingen rondom reclameboodschappen voor afleiding zorgen, in plaats van dat ze de boodschap versterken. Gebruik dus alleen visuele elementen om de aandacht op je tekstuele boodschappen te vestigen of om de tekst te ondersteunen. Om bij het vorige voorbeeld te blijven: je kunt een afbeelding gebruiken van een medewerker die een krat vol etenswaren aan de deur bezorgd, waarbij je rechtsboven in de hoek van de afbeelding een klok plaatst die aangeeft dat het tien uur ’s avonds is.

·         Zorg voor een duidelijke Call To Action (CTA). Wanneer iemand een reclameboodschap heeft gezien is het belangrijk dat die persoon weet hoe die vervolgens gebruik kan maken van je diensten of je product kan kopen. Daarom is het belangrijk om je meest essentiële contactgegevens te vermelden in je reclameboodschap. Concreet zijn dat je bedrijfsnaam, je websiteadres en je telefoonnummer.

·         Zorg ervoor dat je boodschap goed zichtbaar is, ook op bijvoorbeeld 50 meter afstand. Bedrijfsbussen rijden immers rond en vanaf de stoep moet het ook goed zichtbaar zijn wat je boodschap is. Gebruik dus niet te kleine letters en afbeeldingen.

Dit zijn de mogelijkheden voor bestickering van bedrijfsauto’s

Je kunt je bedrijfsauto op de volgende manieren met reclame bestickeren:

Magneetplaten

Magneetplaten zijn de meest goedkope vorm van autoreclame. Je kunt de magneetplaten in verschillende formaten bestellen en naar wens op je auto bevestigen. Het nadeel van magneetplaten is dat ze er goedkoop uitzien en dat ze qua kleur vaak niet mooi passen bij de kleur van je bedrijfsauto.

Het voordeel van magneetplaten is dat het makkelijk is om van boodschap te veranderen en dat je de magneetplaten kunt verwijderen wanneer je even geen reclame voor je bedrijf wilt maken.

Autobestickering

Met autobestickering heb je in feite het hele oppervlak van je auto beschikbaar om een reclameboodschap op te bestickeren. Echter, vaak beperkt de boodschap zich tot een gedeelte van het oppervlak, bijvoorbeeld de zijdeur en achteruit. Het voordeel van autobestickering is dat het professionele rstaat dan magneetplaten en goedkoper is dan carwrapping.

Carwrapping

Carwrapping betekent dat je de gehele auto met folie inpakt. Dit wordt ook wel het laten wrappen van je bedrijfsauto genoemd. Het voordeel hiervan is dat je je bedrijfsauto kunt omtoveren tot een waar reclameobject.

Bijvoorbeeld zoals met de mini’s van Red Bull is gedaan en geheel in de stijl van het Red Bull blikje zijn bestickerd. Carwrapping is wat ons betreft alleen relevant als de boodschap op je auto niet te druk wordt en de bestickering bijdraagt aan je reclameboodschap, dus zoals bij de Red Bull mini’s.

Vraag een signingspecialist om advies

Wil je jouw bedrijfswagens ook als reclamemiddel inzetten, maar wil je advies over de manier waarop je dat het beste kunt doen? Vraag dan een signbedrijf om advies. Want net zoals de aanschaf van een bedrijfsauto een investering is, is de reclameboodschap op je auto ook een investering. Het zou dus zonde zijn als je de kans op een goed rendement op die investering niet zo groot mogelijk maakt.