Hoe kan ik AR voor me laten werken?
Augmented reality ofwel AR is een techniek die zijn weerga niet kent en waarvan de mogelijkheden eindeloos zijn. Hiermee krijg je een innovatie in handen die je op alle vlakken in je organisatie kunt inzetten en waarmee je voordeel mee kunt behalen. Vanaf nu kijk jij op een hele andere manier naar de mogelijkheden van flexibele 3D technologie en wil je niet meer zonder. In een wereld waar we steeds meer online aankopen doen is dit het pareltje waar je op zat te wachten om jouw organisatie een enorme boost te geven. Dit is een kans die je niet wilt laten liggen. Wat het is wat het voor jou kan betekenen vertellen we je graag in dit artikel zodat jij er je voordeel mee kunt doen.
Wat is het precies?
AR staat voor augmented reality en betekent in het Nederlands aangevulde realiteit. Het houdt in dat je aan een live, direct of indirect beeld van de werkelijkheid elementen toevoegt met hulp van een computer. Dat is een hele mond vol. Stel je voor dat je een product ziet op een beeldscherm. Bedenk zelf maar wat je leukt vindt. Een mooi lingeriesetje, die gave bank of je droomauto. Normaal is dat een plat plaatje van een voorbeeld. En als je een andere kleur wilt zien van het voorbeeld dan zie je een bolletje met de kleur. Met een beetje mazzel krijg je dan een tweede plaatje van het model in de door jou gekozen kleur. Met deze nieuwe techniek is het beeld volledig in 3D, kun je het vanuit verschillende invalshoeken bekijken en kun je alle varianten op die manier zien met een simpele klik of swipe.
Wat zijn de mogelijkheden van AR?
De mogelijkheden van AR zijn eindeloos. Je kunt het in je organisatie op heel veel verschillende manieren toepassen en je processen sneller en beter maken, je productontwikkeling versnellen, je medewerkers nog beter trainen en op het gebied van marketing en klantbeleving kun je een totaal nieuwe wereld creëren.
Techniek staat voor niks
Met AR kun je de techniek voor je laten werken zonder dat je daar zelf veel moeite voor moet doen. Procesontwikkeling gaat een stuk efficiënter als je niet elk prototype hoeft te bouwen en te testen, maar dat gewoon in een digitale simulatie kunt doen. Hetzelfde geldt voor sampling en het in kaart brengen en verbeteren van al je processen.
Geef je verkopen een boost met AR
Door je klanten precies te laten vinden wat ze zoeken gaan veel meer klanten jouw producten bestellen. Daarbij maak je het de klant gemakkelijk door de beleving levensecht te maken, zelfs als de klant op je website kijkt. Dat maakt de keuze om te kopen nog eenvoudiger.
After sales een fluitje van een cent
De after sales wordt een stuk makkelijker met AR van Expivi. Je hebt minder klanten die een product terugsturen omdat het toch niet helemaal bevalt, want ze hebben het product al levensecht gezien. Daarnaast kun je hele mooie instructievideo’s meegeven aan je klanten waardoor je ook op dat vlak minder ondersteuning hoeft te geven.